Köpvillkor

Våra köpvillkor på InCare innebär att beställning av produkter eller bokning av behandling/tjänst medför ett betalningsansvar för det du har beställt eller bokat. Vid bokning av tjänst gäller att du avbokar din tid senast 24 timmar före avsedd tid för att du inte ska bli debiterad fullt pris. Vid vissa yogakurser och retreats skickar vi en faktura som ska vara betald innan sista betaldatum för att din plats ska gälla.

Handla

Du kan köpa dina produkter via InCare Shop eller genom att ringa, maila eller besöka den fysiska butiken/salongen/studion. Vid köp i webshopen får du alltid en skriftlig bekräftelse på din beställning. Du måste vara 18 år för att få handla via webshopen, om du är under 18 år behöver målsman göra din beställning.

Betala

I vår webshop samt i vår fysiska butik/salong/studio betalar du med Swish. Yogafaktura kan du betala via Swish eller bankgiro. Vid köp av digitalt presentkort som du handlar online via InCare’s sida på Boka Direkt sker betalningen automatiskt med Klarna.

Priser

De priser du hittar på InCare är inklusive moms om inget annat anges. Vi reserverar oss för uppenbara felskrivningar. Momsen specificeras på orderbekräftelse, kvitto eller faktura. Moms för produkter och de flesta tjänster är 25 %. För Yoga är momsen 6 % och Medicinsk Fotvård är momsfri. Yoga, massage och vanlig Fotvård räknas dessutom som skattefri förmån (dvs. friskvård).

Frakt

Inom Sveriges gränser kostar frakt från 59 kr hos InCare, och vid köp över 899 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Du kan välja att vi skickar dina produkter hem till dig eller att du själv hämtar dem i vår butik. Vi skickar alla hudvårdsprodukter med Postnord. Om paketet är för stort för att levereras till din brevlåda får du en avi till det utlämningsställe som Postnord använder där du bor. Yogatillbehör skickar vi med DHL till det utlämningsställe som DHL använder där du bor.

Leverans

Leveranstiden är normalt mellan 1-4 vardagar men vi reserverar oss för förseningar vid stora kampanjer eller andra oförutsedda händelser. Vi reserverar oss även för förseningar från fraktföretag, eller ombud på din ort. Ditt paket ligger normalt kvar hos ombud i 14 dagar efter första avisering. Om du inte hämtar ut dina beställda varor från ombudet debiterar vi dig med 200 kr.

Ångerrätt

Om en beställning inte har skickats från oss kan du avbeställa din order. Om vi redan har hunnit skicka dina varor har du enligt distanshandelslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Ta alltid kontakt med oss om du önskar ångra ditt köp eller byta produkter, innan du returnerar varorna. Om du inte hämtar ut dina beställda varor från ombudet debiterar vi dig med 200 kr.

Retur

Om du vill returnera varor är det viktigt att du kontaktar oss först. Det är även viktigt att du ser till att de är förpackade så att de inte kan klämmas eller skadas på annat sätt. Använd en stabil och vadderad förpackning där varan får tillräckligt med plats och kan vadderas runt om så att den inte ligger lös. En förutsättning för att vi ska godkänna returen är att produkten är hel och oanvänd och att förpackningen är obruten och intakt!

Återbetalning

För att få tillbaka pengar för en retur måste du se till att den är oss tillhanda senast 14 dagar efter att du kontaktat oss om att du ångrat ditt köp. När vi har godkänt din retur med oanvända och intakta produkter samt obrutna och intakta förpackningar betalar vi tillbaka pengarna för dessa senast 14 dagar efter ditt meddelande. Du betalar själv returkostnad och vi ansvarar inte för leveransen till oss. Vi löser inte heller ut försändelser som inte är fullt frankerade. En förutsättning för återbetalning är att du på riktiga grunder har hävt ditt köp, att varorna är i godkänt skick och levererade åter till oss inom 14 dagar!

Restnoterade varor

Om en produkt inte finns i lager meddelar vi dig om detta och du får då möjlighet att vänta på varorna, byta ut varorna till andra produkter eller avbeställa de restnoterade varorna helt.

Reklamation

Om det skulle vara något tillverkningsfel på din vara kan du reklamera den. Kontakta oss så snart du kan efter att du tagit emot varan, dock senast efter 30 dagar. Vid godkänd reklamation ombesörjer InCare att du får en ny produkt alternativt återbetalar kostnaden för produkten.

Garanti

InCare är auktoriserad återförsäljare av samtliga varumärken i vår webshop samt fysiska butik/salong/studio. Garantier på varor lämnas av respektive tillverkare. InCare lämnar inga ytterligare garantier utöver dessa.

Ingredienser & Allergier

På InCare finns alla ingredienser listade under varje specifik produkt i InCare Shop. InCare ansvarar inte för att dessa förteckningar är kompletta då leverantören kan uppdatera sina formuleringar utan att vi hinner ändra på vår hemsida.

M Picaut Skincare innehåller inga allergener, men det kan ju ändå vara så att du är överkänslig mot någon ingrediens. Om du är det minsta osäker är du välkommen att kontakta oss så att vi kan dubbelkolla innehållet med leverantören innan ditt köp. InCare ansvarar inte för allergiska reaktioner.

My Cart
Wishlist
Categories