Våra villkor på InCare innebär att beställning av produkter medför ett ansvar för det du har beställt.

Handla

Du måste vara 18 år för att få handla via vår webbshop InCare Shop, om du är under 18 år behöver målsman göra din beställning. Du får alltid en skriftlig bekräftelse på din beställning.

Betala

Betalningen sker via Swish och måste gå igenom för att du ska kunna slutföra beställningen. Priserna är inklusive moms, där moms för produkter är 25 % och specificeras i kassan samt på orderbekräftelse och kvittens. Vi reserverar oss för uppenbara felskrivningar.

Frakt

Inom Sveriges gränser kostar frakt från 59 kr hos InCare, och vid köp över 899 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Du kan välja att vi skickar dina produkter hem till dig eller att du själv hämtar dem i vår butik. Vi skickar alla hudvårdsprodukter med Postnord. Om paketet är för stort för att levereras till din brevlåda får du en avi till det utlämningsställe som Postnord använder där du bor. Yogatillbehör skickar vi med DHL till det utlämningsställe som DHL använder där du bor.

Leverans

Leveranstiden är normalt mellan 1-4 vardagar men vi reserverar oss för förseningar vid stora kampanjer eller andra oförutsedda händelser. Vi reserverar oss även för förseningar från fraktföretag, eller ombud på din ort. Ditt paket ligger normalt kvar hos ombud i 14 dagar efter första avisering. Om du inte hämtar ut dina beställda varor från ombudet debiterar vi dig med 200 kr.

Ångerrätt

Om en beställning inte har skickats från oss kan du avbeställa din order. Om vi redan har hunnit skicka dina varor har du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Ta alltid kontakt med oss om du önskar ångra ditt köp eller byta till andra produkter, innan du returnerar varorna. Beställda varor som inte hämtas ut från ombud debiteras med 200 kr.

Retur

Om du vill returnera varor är det viktigt att du kontaktar oss först. Det är även viktigt att du ser till att de är förpackade så att de inte kan klämmas eller skadas på annat sätt. Använd en stabil förpackning då varan får tillräckligt med plats och kan vadderas runt om så att den inte ligger lös. En förutsättning för att vi ska godkänna returen är att produkten är hel och oanvänd och att förpackningen är obruten och intakt!

Återbetalning

För att få tillbaka pengar för en retur måste du se till att den är oss tillhanda senast 14 dagar efter att du kontaktat oss om att du ångrat ditt köp. När vi har godkänt din retur med obrutna och intakta förpackningar samt oanvända och intakta produkter betalar vi tillbaka pengarna för dessa senast 14 dagar efter ditt meddelande. Du betalar själv returkostnad och vi ansvarar inte för leveransen till oss. Vi löser inte heller ut försändelser som inte är fullt frankerade. En förutsättning för återbetalning är att du på riktiga grunder har hävt ditt köp, att varorna är i godkänt skick samt levererade åter till oss inom 14 dagar!

Restnoterade varor

Om en produkt inte finns i lager meddelar vi dig om detta. Du får då möjlighet att vänta på varorna, byta ut varorna till andra produkter eller avbeställa de restnoterade varorna helt.

Reklamation

Om det skulle vara något tillverkningsfel på din vara har du rätt att reklamera den. Kontakta oss så snart du kan efter att du tagit emot varan, dock senast efter 30 dagar. Vid godkänd reklamation ombesörjer InCare att du får en ny produkt.

Garanti

InCare är auktoriserad återförsäljare av samtliga varumärken i vår webshop samt fysiska butik/salong/studio. Garantier på varor lämnas av respektive tillverkare. InCare lämnar inga ytterligare garantier utöver dessa.

Ingredienser & Allergier

På InCare finns alla ingredienser listade under varje specifik produkt i webshopen. InCare ansvarar inte för att dessa förteckningar är kompletta då leverantören kan uppdatera sina formuleringar utan att vi hinner ändra på vår hemsida.

M Picaut Skincare innehåller inga allergener, men det kan ju ändå vara så att du är överkänslig mot någon ingrediens. Om du är det minsta osäker är du välkommen att kontakta oss så att vi kan dubbelkolla innehållet med leverantören innan ditt köp. InCare ansvarar inte för allergiska reaktioner.

My Cart
Wishlist
Categories